Wyszukaj

Reklama

Obsługiwane przez usługę Blogger.
środa, 30 stycznia 2013

Ulga rehabilitacyjna, czyli zwrot kosztów przejazdu


Autorem artykułu jest anna bobak

Ulga rehabilitacyjna, uprawniająca do zwrotu części kosztów przejazdu, przysługująca na osobę niepełnosprawną, jest w stanie zapewnić odliczenie od dochodów w wysokości nawet 2.280 zł. Przy 18% skali podatkowej możliwe jest odzyskanie z podatku maksymalnie 410,40 zł.

Ulga rehabilitacyjna, zgodnie z decyzją ustawodawcy, przysługuje zarówno osobom niepełnosprawnym, jak i ich opiekunom - osobom dowożącym je na miejsce leczenia lub rehabilitacji. Zgodnie z decyzją ustawodawcy, zwrot podatku przysługuje wyłącznie za dojazdy na niezbędne zabiegi.

Dla kogo ulga rehabilitacyjna?
Osoba niepełnosprawna ma możliwość odliczenia sobie ulgi, jeżeli jest właścicielem albo współwłaścicielem pojazdu. Osobie, która dowozi niepełnosprawne dziecko poniżej 16 roku życia, również przysługuje taka ulga. W rozumieniu przepisów osobami takimi są rodzice dziecka.

Ile można odliczyć?
Ustawodawca ograniczył jednak możliwość korzystania z odliczenia i obecnie jest ono limitowane. Tak jak na początku napisano, maksymalnie można odpisać od dochodu do 2.280 zł. Zgodne z prawem jest natomiast odliczenie sobie ulgi przez obydwoje rodziców na to samo dziecko, jeżeli obydwoje rodzice są współwłaścicielami auta oraz obydwoje dowożą dziecko na rehabilitację lub leczenie. Nie ma przy tym znaczenia fakt, czy małżonkowie rozliczają się indywidualnie, czy wspólnie.

Poświadczenie uprawnienia do ulgi
Urząd skarbowy wymaga, w razie kontroli podatnika, posiadania zaświadczeń o niepełnosprawności oraz o fakcie przebywania na zabiegach leczniczo-rehabilitacyjnych. Nie ma obowiązku dołączania do PIT dowodów potwierdzających prawo do preferencji. Nie są natomiast konieczne udokumentowane wydatki na paliwo. Nie ma co liczyć na to, iż fiskus nie zakwestionuje odliczenia w pełnej kwocie za jeden przejazd na badania lub samochód zakupiony dopiero w grudniu.

---
Konsultacje prawnicze online - profesjonalne doradztwo na portalu e-prawnik.pl
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

119 komentarze:

Max pisze...

Świetny post!

jaskier pisze...

O nie słyszałem o tej uldzie, dzięki! :)

Zeno98 pisze...

Pomyśleć, że dla swojej chorej babki musiałem kredyt na takie rzeczy brać, ale przynajmniej można było go prosto spłacić.

Artor43 pisze...

Niby wszystko fajnie, ale w rzeczywistości się trzeba bardzo napocić żeby to zadziałało.

http://terminalowo.com/

Lordo92 pisze...

Oczywiście, ale jest to możliwe więc warto!

Securit5 pisze...

Ja się starałem przez 1,5 roku, faktycznie jest to możliwe, ale tak to przedłużają, że nie mam ochoty dalej się o to upraszać...

Garaa1222 pisze...

Ale ile tego zwrotu można dotać.. to są jakieś grosze, na prawdę warto jest się o to bić ?

Pasternak pisze...

Dajcie spokój, kolejna papierologia o pietruszkę.

bino24.pl pisze...

Super wpis. Osobiście nie jestem za bardzo w tym temacie ale po przeczytaniu wiem już więcej i myślę, że dla dużej ilości osób może to być pomocne w życiu codziennym. Nie przywróci to sprawności ale w jakimś stopniu finansowym pomoże osobie chorej i bliskim

Hokondd32 pisze...

Ja się tylko pytam kiedy to wreszcie wejdzie w życie w każdym mieście i czy w ogóle ?!!!!

Bezpiecznechwilowki.pl pisze...

Nie interesowałem się tym wcześniej ale nie spodziewałem się, że mogą być z tym takie problemy...

lowcachwilowek.pl pisze...

Słyszałem o tej uldze ale nie zagłębiałem się w szczegóły. Teraz już wiem więcej na ten temat :)

polskiebanki.com.pl pisze...

Dobrze wiedzieć o każdej uldze, dzięki temu naprawdę można zaoszczędzić kilka złotych, a to warto! pozdrawiam

olek24P pisze...

To prawda, fajnie, że trafiłem na tak genialny blog.

igor24P pisze...

Blog bardzo fajny, ciekawych rzeczy mogę się dowiedzieć.

eryk43c pisze...

Po przeczytaniu tego wpisu, dowiedziałem się masę pożytecznych informacji.

edekr45 pisze...

Lubie wchodzić na Twojego bloga, bo można dowiedzieć się z niego naprawde mase ciekawych informacji i nie tylko.

marek44m pisze...

Witam, dzięki temu wpisu wiem o wiele więcej ciekawych informacji.

donmerlin - pożyczka pozabankowa pisze...

ciekawy i bardzo przydatny artykuł

poddziałanie 1.1.1 POIR – Projekty B+R pisze...

Ciekawe, nie wiedziałem dotychczas o takiej uldze. Wiele się dowiedziałem dzięki temu wpisowi. Pozdrawiam

Kredyt pisze...

Pierwszy raz się z tym spotykam. Dobrze wiedzieć.

Pożyczki Społecznościowe pisze...

Taka ulga finansowa jest zawsze dobrym rozwiązaniem i z pewnością pomoże osobom chorym

Blog Chwilówki pisze...

Pomocny artykuł!

Kary umowne w umowie pisze...

Przydatne informacje.

szybkafaktura pisze...

Ciekawa wiedza.

superfinansowy.pl pisze...

Zapamiętam na przyszłość.

pozyczkowydoradca.pl/oferty-pozyczek/filarum pisze...

Cenne informacje, które bardzo się mogą przydać.

rozwod-i-podzial-majatku.pl pisze...

Ciekawy artykuł.

GieldaCv.pl pisze...

Treściwy artykuł pełen przydatnych informacji. Pozdrawiam.

Maciej pisze...

Dokładnie tak ! Warto sobie śledzić tego bloga bo naprawdę jest bardzo dobry !

Marcin pisze...

Przydatne i wartościowe informacje.

biuroconsilio.pl pisze...

Super wpis.

szkolenierodo.pl pisze...

Interesujący artykuł. Osobiście uważam, że tego typu wpisy są bardzo przydatne i warto poświęcić dla nich chwilę.

Wera pisze...

Będę częściej wpadać na Twojego bloga - świetne wpisy.

Tomek pisze...

Zgadzam się, na prawdę konkretny kontent, wreszcie!

Kamil pisze...

Wreszcie wszystkiego się dowiedziałem :) Bardzo dobrze nakreślony temat

Kancelaria-mohylak pisze...

Świetny poradnik! Warto uświadamiać społeczeństwo na ten temat.

inwestowanie w nieruchomosci pisze...

Muszę przyznać, że blog jest naprawdę interesujący.

Finna pisze...

Świetny wpis. Interesująca tematyka bloga.

Arek pisze...

Blog zdecydowanie godny polecenia ! Naprawdę bardzo fajne i merytoryczne wpisy

Marek pisze...

Zawsze ciekawiło mnie czy do prowadzenia blogu trzeba mieć talent, ale po obejrzeniu wielu stron muszę stwierdzić, że jest to konieczne- Ty go masz !

domipraca.pl pisze...

Pomocne informacje. Czekam na nowe posty!

7BUTY pisze...

Myślę, że wielu osobom pomoże ten artykuł. Dobra robota !

Weronika pisze...

Bardzo lubię czytać tak merytoryczne i ciekawe wpisy.

Diana pisze...

Również lubię czytać wieczorami Twoje wpisy!

Izabela pisze...

Jeden z lepszych artykułów, super :)

chwilówki pisze...

Ciekawy wpis. Dużo przydatnych informacji. Pozdrawiam

Dominika pisze...

Świetny wpis, będę częściej tutaj zaglądać.

Justyna pisze...

Kapitalna relacja z Twojej strony. Jestem pod wrażeniem

Adam pisze...

Chciałbym powiedzieć, że potrafisz zainteresować człowieka

http://lepszymarketing.pl/oferta/pozycjonowanie-stron-internetowych/pozycjonowanie-google-grafika/ pisze...

Świetny wpis, naprawdę bardzo interesujące.

Lucjan pisze...

Przepiękny wpis!

https://www.apo-discounter.pl/ pisze...

świetny wpis :)

http://relaks.wroclaw.pl/ pisze...

Czekam na kolejny tak samo ciekawy artykuł.

https://gwiazdasportu.pl/ pisze...

Nigdy nie słyszałem, że jest coś takiego jak zwrot kosztów przejazdu. Tym bardziej nigdy czegoś takiego nie dostałem, a jestem w takiej sytuacji jak opisałeś.

Divit pisze...

Bardzo ciekawy wpis zawierający dużo przydatnych informacji

https://instalguru.com/pl pisze...

Właśnie mało osób wie, że jest coś takiego jak zwrot kosztów przejazdów. Dlatego też fajnie, że ktoś pisze na ten temat.

postula.eu pisze...

Twój wpis na pewno pomoże wielu osobom!

zdrowie-publiczne.com pisze...

Bardzo ciekawy wpis. Masz ogromny talent do prowadzenia bloga, więc liczę na to, że niebawem dodasz kolejne wpisy.

Filip pisze...

Artykuł ciekawy. Myśle, że każdemu się spodoba. Czekam na kolejny wpis, który będzie zawierać tak samo ciekawe informacje.

https://mediaones.pl/nasi-klienci/ pisze...

Ciekawe informacje. Mam nadzieje, że dodajesz jeszcze jakiś artykuł o tej tematyce. Za jakiś czas zajrzę na Twojego bloga z nadzieją, że wpis już będzie.

Hipoteka360 pisze...

Dobrze, że w sieci można znaleźć takie przydatne informacje.

netpozyczka24 pisze...

Osobiście nie jestem za bardzo w tym temacie ale po przeczytaniu wiem już więcej i myślę, że dla dużej ilości osób może to być pomocne w życiu codziennym. Nie przywróci to sprawności ale w jakimś stopniu finansowym pomoże osobie chorej i bliskim

Unknown pisze...

Ciekawa informacja, nie kazdy o tym wie
szybka pożyczka opinie

Lukasz pisze...

dzięki za informację, dopiero teraz się o tym dowiedziałem

Krzysztof pisze...

Do sprawnego prowadzenia finansów firmy przydaje księgowość internetowa.

probiotyk dla mam pisze...

Naprawdę super blog. Lubie na niego wchodzić.

Grzegorz pisze...

Bardzo przydatny artykuł. Myślę, że pomoże wielu osobom, które szukają informacji na temat tego rodzaju ulgi.
ubezpieczenie OCP

Darek pisze...

Ulga rehabilitacyjna to spore udogodnienie dla osób niepełnosprawnych.

netpozyczka24 pisze...

Temat był mi znany dość ogólnie i dopiero teraz mogłem poznać szczegóły dotyczące ulgi rehabilitacyjnej.

https://wirtualne-biuro.eu/ pisze...

Bardzo fajne informacje. Nie wiedziałem na ten temat zbyt wiele, a teraz posiadam naprawdę ogromną wiedzę dotyczącą tej tematyki.

Apoloniusz0482 pisze...

Muszę przyznać, że blog jest naprawdę interesujący.

netpozyczka24 pisze...

Pożyczki na oświadczenie https://www.netpozyczka24.pl/pozyczki-na-oswiadczenie/ to doskonała forma pożyczania przez internet, która pozwala na uzyskanie gotówki już w 15 minut.

https://babydoro.pl pisze...

Wpisy są naprawdę ciekawe.

Adam pisze...

Jestem pod wrażeniem prowadzonego przez Ciebie bloga. Nie widziałem, że można mieć aż taki talent do prowadzenia bloga.

Peter56262 pisze...

Twój blog jest bardzo ciekawy. Mam nadzieje, że dodasz kolejny wpis.

roboty transportowe pisze...

Wpisy są naprawdę ciekawe. Czekam na kolejny.

Darek pisze...

Blog jest interesujący. Zawiera ciekawe informacje. Dlatego też mam nadzieje, że niedługo dodasz znowu jakiś fajny wpis.

glistnik na kurzajki pisze...

Bardzo ciekawy blog. Myśle, że taka wiedza przyda się każdemu.

https://babydoro.pl/ pisze...

Bardzo ciekawy blog. Każdy Twój wpis zawiera ciekawe informacje, więc mam nadzieje, że niebawem dodasz kolejny wpis.

Seba pisze...

Bardzo fajne informacje. Na pewno mi się przydadzą.

Adam88 pisze...

Super wpis. Zawiera ciekawe informacje, które mogą mi się przydać w życiu. Mam nadzieje, że dodasz coś nowego za jakiś czas.

Piotr pisze...

Taka wiedza może mi się przydać.
_____
firma sprzątająca

https://www.vipera.com.pl/pl/ pisze...

Blog jest interesujący. Czekam na kolejny wpis.

https://torpedo24.pl/ pisze...

Informacje są po prostu ciekawe. Lubie odwiedzać Twojego bloga.

https://osuszanie24.com/ pisze...

Wartościowe informacje i do tego opisane w bardzo rzeczowy sposób. Miło się czyta tego bloga.

https://www.twojelogo.eu/ pisze...

Naprawdę super blog. Zrobił na mnie ogromne wrażenie.

producent lamp pisze...

Bardzo ciekawe informacje. Czekam na kolejny wpis.

Karol zarabia online pisze...

Takich informacji brakuje w ostatnim czasie, więc może wrócisz do blogowania?

https://joko-dent.pl/ pisze...

Nie wiedziałem, że tak to wygląda wszystko.

Dmitri1789 pisze...

Twój blog jest bardzo ciekawy.
_____
https://www.cosmomedical.pl/depilacja-laserowa/

Erlent3878 pisze...

Blog jest interesujący. Czekam na kolejny wpis.
___
Najlepszy lek wet koni

Anonimowy pisze...

sprzedaż spółek w Szwajcarii

urzadskarbowy-pit pisze...

Ciekawy wpis, pomocne informacje

Fundacja Agnieszka pisze...

Interesujące podpowiedzi, z których warto skorzystać

Bronek pisze...

Chyba nie każdy dostaje zwrot kosztów dojazdu ale naprawdę super blog. Nie mogę doczekać się kolejnego wpisu, który będzie o takiej samej tematyce. Nie natrafiłem nigdy wcześniej na tak ciekawego bloga, a przejrzałem naprawdę sporo blogów.
_____
https://www.marcinorzolek.pl/

Bolek pisze...

Dawno nic nowego nie dodawałeś, a szkoda, ponieważ chętnie czytam Twoje wpisy.
____
https://kredytszczecin.com/kredyt-gotowkowy-szczecin/

Kazek pisze...

cenne wskazówki na tym blogu

Adam27 pisze...

Czekam na kolejny wpis tak samo interesujący jak ten.
_____
bhp łódź

Grzechu66 pisze...

Nie czytałem nigdy nic na ten temat, więc jestem zaskoczony.
______
https://www.sellizer.io/pl/

Filip90 pisze...

Takie informacje są przydatne.
_____
https://katalog-24.pl

Denisuś45 pisze...

Naprawdę super blog.
____
łóżeczko, lózeczko dla noworodka

romanuś15 pisze...

Nie wiedziałem, że tak to wygląda wszystko.
_____
kredki świecowe dla niemowląt

Janek pisze...

Fajny artykuł, przydatne treści można tutaj znaleźć

Frank52 pisze...

Informacje, które są na blogu mogą mi się przydać. Tak samo jak przydają mi się informacje, które znajduję na blogach o zabawkach. Jeśli nie wiecie co za zabawki warto kupić dziecku to powinniście rzucić okiem właśnie na tego typu blog.
_______
https://www.kochamzabawki.eu/zabawki-dla-chlopcow-c-483.html

Peter67 pisze...

Informacje na pewno przydadzą mi się w przyszłości.
_____
renowacja elementów chromowanych

Stefan90 pisze...

Blog jest naprawdę genialny. Innych takich blogów nie widziałem.
_____
https://polska-klasa.pl/

Marian522578 pisze...

Z takich informacji można skorzystać w przyszłości.

Mateusz44566 pisze...

Interesujący wpis jak i cały blog. Taka wiedza może mi się przydać.

Arek34677 pisze...

Super wpis. Zawiera ciekawe informacje.

Biuro rachunkowe Nowy Targ pisze...

Gdyby ktoś szukał księgowej, biura rachunkowego to serdecznie polecam https://biurovecti.pl/ Biuro rachunkowe Nowy Targ!

Tomasz36 pisze...

Uwielbiam odwiedzać Twojego bloga.
____
https://bellastoria.pl/

Dominik pisze...

Ciekawy artykuł, szczerze mówiąc nigdy nie słyszałem o takiej uldze.

Pożyczki bez baz z wpisami w KRD, ERIF, BIK, BIG pisze...

Ciekawy blog. pozdrawiam

Mateusz Dyrda pisze...

Świetny wpis. Warto jest zdobywać takie informacje. Jest to zawsze jakaś forma oszczędzania.

Belo pisze...

Warto korzystać z ulg i obniżać podatki

Pilna pożyczka na dzisiaj pisze...

Jeśli ktoś pilnie poszukuje pożyczki na dziś to zapraszam do nas. U nas gotówka jest oferowana online jeszcze dziś.

Pilna pożyczka na dzisiaj pisze...

Możesz złożyć wniosek o pilną pożyczkę bez wychodzenia z domu, korzystając z wygodnej aplikacji online.

Pożyczki z wpisami w KRD, ERIF, BIK, BIG pisze...

Pożyczki z wpisami w KRD, ERIF, BIK, BIG - Warto jednak pamiętać, że przed podjęciem decyzji o pożyczce należy dokładnie zapoznać się z warunkami i kosztami, aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek w przyszłości.

Translate

Popularne posty

Obserwatorzy